KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Smerfy

CZERWIEC

Czerwiec rozpoczęliśmy od świętowania Dnia Dziecka. Na sportowo. Były różne konkurencje i złote medale, a oprócz tego pyszne czekoladowe babeczki upieczone przez nasze panie kucharki: Małgosię, Kasię i Małgosię. Mówiliśmy o prawach, obowiązkach i marzeniach oraz o zabawach i dzieciach z innych krajów. Przedszkolaki dowiedziały się, że mają prawo do zabawy, nauki i rozwoju, poznały pojęcie mieć prawo. Rozmawialiśmy o tym, czym jest obowiązek, o obowiązkach domowych i przedszkolnych takich jak słuchanie poleceń nauczyciela czy sprzątanie po zakończonej zabawie. Ćwiczyliśmy też dzielenie się zabawkami, czekanie na swoją kolej i ustępowanie innym. Maluchy opowiadały o swoich marzeniach i starały się uważnie słuchać wypowiedzi koleżanek i kolegów. Słuchały opowiadania „Nowa koleżanka” T. Kruczka i wiersza „Dyzio marzyciel” Juliana Tuwima. Ćwiczyliśmy również podział elementów na kategorie według jednej i dwóch cech. Przedszkolaki poznały wybrane zwyczaje i zabawy swoich rówieśników z różnych części świata i próbowały się bawić tak samo. Dzięki temu uczyły się szacunku dla osób, które wyglądają i zachowują się inaczej.
W drugim tygodniu dzieci zapoznawały się z pracą rolnika: czynnościami, jakie wykonuje i potrzebnymi mu narzędziami i pojazdami. Dowiedziały się, czym jest kłos i jak z ziarenka wyrasta roślina, a na podstawie wiersza „Pieczywo” B. Szuta poznały proces powstawania mąki. Słuchały wierszy: „Rolnik” Z. Dmitrocy, „Awantura w Rym, cym, cym” M.Strzałkowskiej, „Rodzinka z podwórka” D. Augsburg, „Traktor” C. P. Tarkowskiego i „Tylko nic nie mówcie krowie” H. Szayerowej, poznawały produkty, które powstają z mleka: masło, mleko, sery, śmietana, jogurt. Bawiły się przy piosenkach „Rolnik sam w dolinie”, „Mało nas” i” Stary Donald farmę miał”. Poznawały zwierzęta, które wykluwają się z jaj, ćwiczyły zmysł dotyku poszukując jajek wśród innych przedmiotów. Dzieci ćwiczyły układanie obrazków w kolejności na podstawie usłyszanego wiersza, a także opowiadanie historyjek z użyciem określeń: na początku, potem, na końcu. W tym tygodniu odbyły się również zajęcia z cyklu „Drzewo w mieście” Fundacji Szkatułka p.t. „Lot nietoperzy”. Dzięki nim dzieci mogły trochę poznać te tajemnicze zwierzęta. Poza tym brały udział w niezwykłym pokazie baniek mydlanych w przedszkolnym ogrodzie oraz bawiły się na pikniku muzycznym.
W kolejnym tygodniu rozmawialiśmy o zwierzętach wiejskich. Przedszkolaki bawiły się przy piosence „ Trzy kurki”, poznały zabawę „Wszystko zwierzę, co ma pierze”. Rozpoznawaliśmy nazwy zwierząt z wiejskiego podwórka i odróżnialiśmy je od innych zwierząt (domowych, egzotycznych czy dzikich). Staraliśmy się odgadywać ich nazwy na podstawie wydawanych odgłosów. Ćwiczyliśmy buzię i język, naśladując to, w jaki sposób poruszają pyskiem i jakie wydają odgłosy, oraz rozwijaliśmy sprawność fizyczną, imitując ich sposób chodzenia. Dzieci poznały określenia „domów” poszczególnych zwierząt: budy, stajni, kurnika. Uczyły się też łączyć w pary dorosłe zwierzęta z młodymi (koń – źrebak, krowa – cielak, świnia – prosiak, kura – kurczak) i podawać ich nazwy. Dowiedziały się, co jedzą poszczególne zwierzęta. Bawiły się w zabawy ruchowe „Koniki”, „Bieg koników”, poznały wiersze „W gospodarstwie” T. M. Massalskiej, „Co słychać na wsi?” Wandy Chotomskiej, „ Jak kotek zwierzęta mlekiem” częstował Haliny Bechlerowej. Ćwiczyły umiejętności matematyczne - przeliczanie elementów, tworzenie zbiorów równolicznych. Na zajęciach o teatrze Fundacji Szkatułka oglądały i przymierzały różne maski, wykonały makijaż sceniczny. Zapoznawały się z pojęciem bryły oraz różnymi kształtami brył z profesorem Labolkiem na zajęciach „Labo Odkrywcy”.
W czwartym tygodniu mówiliśmy o lecie. Poznaliśmy wiersze: „Wąż” Elżbiety Małgorzaty Skorek,” Przepis na tęczę” Agnieszki Frączek i „Truskawka” Doroty Strzemińskiej-Więckowiak. Obserwowaliśmy, jakie zmiany zachodzą w przyrodzie. Rozmawialiśmy o pogodzie: takiej, którą lubią dzieci i tej niebezpiecznej. Rozpoznawaliśmy po dźwiękach wietrzyk, ulewę, wichurę, deszcz, grad i burzę. Poznaliśmy zjawiska atmosferyczne występujące w czasie burzy (ciemne chmury, deszcz, wiatr, pioruny) oraz zasady bezpiecznego zachowania się: ukrycie się w budynku, przykucnięcie. Rysowaliśmy błyskawice. Poznaliśmy piosenkę „Razem z latem”. Przedszkolaki dowiedziały się, że po burzy na niebie może pojawić się tęcza, tańczyły z tęczowymi paskami krepiny, szukały tęczy w bańkach. Próbowaliśmy odkryć tajemnice światła słonecznego – przez kręcenie kolorowego bączka. Przyglądaliśmy się różnym ziarenkom, mówiliśmy o tym, jak rosną rośliny, oraz że do wzrostu potrzebują słońca i deszczu. Dzieci brały udział w różnych zabawach związanych z pogodą i z latem „Omiń kałuże”, „Piłka”, „Jaka to pogoda?”.
Ostatni tydzień tego roku przedszkolnego spędziliśmy na rozmowach o wakacjach – poznawaliśmy polskie krajobrazy (morze, góry, las), oglądaliśmy przedstawiające je obrazki i opowiadaliśmy o swoich wakacyjnych planach. Badaliśmy właściwości piasku: dotykaliśmy mokrego i suchego, próbowaliśmy rozpuścić go w wodzie, rysować na nim patykiem i lepić babki, a także bawiliśmy się razem w piaskownicy. Uczyliśmy się przygotowywać do górskich wędrówek. Dzieci dowiedziały się, że należy ze sobą zabrać plecak, kanapki, ciepłe i zimne picie, wygodne buty przeznaczone do górskich wędrówek, mapę i kompas oraz mieć siłę do wędrówki. Rozmawialiśmy o tym, co zrobić, by podczas letnich wyjazdów być bezpiecznym – między innymi trzeba chronić się przed słońcem, gdzie można się kąpać, jak się zachować na łące, w lesie, placu zabaw, gdy zaczepia nas ktoś nieznajomy. Dzieci przypomniały sobie numery alarmowe. Zapoznały się z różnymi formami teatralnymi, bawiły się w teatrzyk cieni, przyglądały się z bliska życiu drzew w naszym ogrodzie.

MAJ

W pierwszym tygodniu maja rozmawialiśmy o uczuciach. Dzieci uczyły się rozumieć swoje emocje, mówić o nich i radzić sobie z nimi. Zastanawiały się, w jakich sytuacjach są smutne, w jakich wesołe i dlaczego wszyscy przeżywamy takie uczucia. Rozpoznawały nastrój w muzyce (wesołej i smutnej) i próbowały wyrażać go tańcem. Słuchały opowiadania „Co się wydarzyło w Pluszątkowie” M. Rosińskiej i wierszy „Gdy ci smutno” D. Niemiec oraz „Przytul stracha” M. Strzałkowskiej. Starały się odgadywać, co i z jakich powodów odczuwają osoby przedstawione na zdjęciach, ucząc się w ten sposób dostrzegania, rozpoznawania i określania emocji u innych. Były zachęcane do wspierania innych w trudnych sytuacjach. Uczyły się, jak radzić sobie ze smutkiem i jak można pocieszyć przyjaciela: powiedzieć coś miłego, przytulić. Rozmawialiśmy też o tym, czym jest strach, czy jest nam do czegoś potrzebny i czego się boimy. Dzieci próbowały pokazywać różne emocje za pomocą wyrazu twarzy i sposobu poruszania się. Bawiły się w zabawy: „Labada”, „Pająk i muchy”, „Boogie woogie”.
Tematem drugiego tygodnia była muzyka. Poznawaliśmy różne instrumenty, słuchaliśmy muzyki klasycznej. Dzieci próbowały ilustrować ruchem treść piosenki, bawiły się instrumentami i brały udział w zabawach słuchowych – rozpoznawały po melodii poznane wcześniej piosenki. Grały na dzwonkach: wymyślały i prezentowały własną melodię, słuchały utworów innych dzieci. Starały się dopasować tempo i sposób poruszania się do instrumentu, który słyszały (bębenka, trójkąta, kołatki), grać głośno i cicho, liczyły, ile dźwięków wydawanych przez instrument usłyszały. Mówiliśmy o tym, kim jest dyrygent i bawiliśmy się w orkiestrę grającą za pomocą stóp i dłoni. Dzieci uczyły się w ten sposób właściwego reagowania na umówione gesty. Robiły instrumenty z różnych przedmiotów , oglądały książeczki związane z muzyką. Po wysłuchaniu opowiadań „Leśne dźwięki” Tomasza Kruczka i „Księżycowy koncert” Adama Bahdaja rozmawialiśmy o słuchaniu dźwięków lasu i przyrody. Przedszkolaki poznały słowa leśniczy i leśniczówka. Śpiewaliśmy piosenkę „Kto się boi smoka?”. Dzieci poznały wiersze „Wesoła gama” Dominiki Niemiec, „Dziwny zegar” Ewy Skorek i „Orkiestra” Agnieszki Frączek oraz rymowankę „Przez tropiki”. Bawiliśmy się przy piosenkach „Stoi różyczka” i „Jestem muzykantem konszabelantem”.
Tematem w trzecim tygodniu były zwierzęta dzikie i mieszkające w zoo. Rozmawialiśmy o mieszkańcach polskich lasów: dziku, zającu, lisie, sarnie, sowie, dzięciole. Dzieci naśladowały ptaki i rozwiązywały zagadki. Bawiliśmy się w wycieczkę do lasu i przypomnieliśmy sobie, że trzeba tam zachowywać się spokojnie, bo mieszkają tam różne zwierzęta. Uczyliśmy się, że są drapieżniki oraz zwierzęta roślinożerne. Poznaliśmy wiersz „Może zobaczymy” Heleny Bechlerowej. Byliśmy z wirtualną wizytą w zoo,ćwiczyliśmy rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt tam mieszkających , oglądaliśmy ich zdjęcia i poznawaliśmy ciekawostki na temat ich życia – zwyczajów, pokarmu, wielkości, historii. Bawiliśmy się w wybieranie dyrektora ogrodu zoologicznego i naśladowaliśmy jego mieszkańców. Dzieci poznały masażyk ZOO (wg Bolesława Kołodziejskiego) oraz wiersze „Papuga” Jana Brzechwy i „Wąż” Ludwika Jerzego Kerna, bawiły się w pląs „Pingwin”. Próbowały rozpoznawać różne zwierzęta na podstawie fragmentów zdjęć i pytań pomocniczych oraz naśladować je za pomocą ruchów. Dzieci poznały zasady zachowania w sytuacji spotkania nieznajomego lub dzikiego zwierzęcia. Uczyły się dzielić zwierzęta na różne grupy, biorąc pod uwagę na przykład ich wygląd, miejsce zamieszkania lub zachowanie, dzieliły nazwy zwierząt na sylaby. Przypomniały sobie nazwy kolorów podstawowych, układały elementy od najmniejszego do największego i odwrotnie. Brały udział w różnych zabawach związanych ze zwierzętami dzikimi i mieszkającymi w ogrodzie zoologicznym. Oglądaliśmy też zdjęcia różnych papug, zwracając uwagę na ich wygląd, miejsce zamieszkania, pożywienie i zdolność mówienia, a następnie malowaliśmy je z użyciem kolorów podstawowych. Dzieci bawiły się w zabawy „Kot i myszki”, „Wesołe powitanie jeża”, „Gąski, gąski do domu”.
Ostatni tydzień maja upłynął nam pod hasłem Święta Mamy i Taty. Dzieci poznały piosenkę „Tralala dla mamy i taty” oraz wiersze „ Kredki siostrzyczki” i „Krasnal z ciocią” Doroty Gellner,” Jajo” Agnieszki Frączek. Opowiadały innym o Was (imionach, upodobaniach, zawodach i ulubionych zabawach), bawiły się w mamy i dzieci. Przypominały sobie i poznawały określenia bliższych i dalszych członków rodziny: mama, tata, ciocia, wujek. Naśladowały czynności wykonywane przez rodziców. Przygotowały dla Was laurki i codziennie ćwiczyły piosenki i wierszyki na występ dla swoich Mam i Tatusiów. Rozmawialiśmy o codziennych obowiązkach wykonywanych w rodzinie i o tym, jak ważna jest pomoc w domu. Porządkowaliśmy naszą salę. Maluchy rozwiązywały zagadki dotyczące przedmiotów do czyszczenia i sprzątania i naśladowały czynności związane ze sprzątaniem. Poznały pojęcie być podobnym do kogoś. Uczyły się zauważać podobieństwa i dzielić przedmioty na grupy w tym samym kształcie lub kolorze. Ćwiczyły dostrzeganie i określanie przeciwieństw (cicho – głośno, szybko – wolno, do przodu – do tyłu, gruby – chudy, niski – wysoki, mokry – suchy, smutny – wesoły, porządek – bałagan).
Poza tym bawiły się razem w sali i ogrodzie, podnosiły swoją kondycję fizyczną na zajęciach z gimnastyki. Oglądały przedstawienia „W zaczarowanym lesie”, „Przygody bociana Klekosława”, robiły mozaiki i rysowały ilustracje do słuchowiska „Pchła Szachrajka” w ramach programu „Wielki mały człowiek” realizowanego w naszym przedszkolu przez fundację Szkatułka oraz szukały odpowiedzi na pytanie Jak to się dzieje, że ptaki latają? podczas zajęć z animatorami tej fundacji.

KWIECIEŃ

W pierwszym tygodniu kwietnia mówiliśmy o tym, w jaki sposób troszczyć się o naszą planetę.
W kolejnym zgłębialiśmy tajemnice książek.
W trzecim tygodniu mówiliśmy o pracach, które wykonuje się w ogrodzie. Dzieci poznały narzędzia ogrodnika bawiły się w zabawy: „Na ogrodowej ścieżce”, „Wąż ogrodowy”, tańczyły do piosenki „Burak i cebula”. Uczyły się piosenki „W naszym ogródeczku”, słuchały wiersza W. Badalskiej „Wiosenne porządki”. Poznały nazwy i wygląd roślin cebulowych jadalnych i ozdobnych. Wskazywały części roślin: kwiat, łodygę, liście, korzenie. Założyliśmy eksperymentalną uprawę podlewaną wodą czystą i z dodatkiem płynu do sprzątania. Sprawdzaliśmy, co stanie się z białymi tulipanami zanurzonymi w wodzie czystej i z dodatkiem barwnika. Dzieci doskonaliły również umiejętność przeliczania.
Ostatnie dni kwietnia poświęcone były Polsce. Rozmawialiśmy o symbolach narodowych: fladze, godle i hymnie. Dzieci poznały pojęcie ojczyzna. Oglądały mapę, odnajdywały na niej góry, morze, Wisłę i stolicę Polski - Warszawę. Poznały legendę o Warsie i Sawie, poznały herb Warszawy, oglądały zdjęcia znanych miejsc naszego miasta. Samodzielnie wykonały Warszawską Syrenkę. Na zajęciach z Fundacją Szkatułka dzieci stworzyły wspólnie makietę miasta. Wspólnie zrobiliśmy również mapę naszego kraju. Bawiliśmy się w wycieczkę pociągiem i chodzenie po górach. Słuchaliśmy hymnu, mówiliśmy o tym, kiedy i dlaczego go śpiewamy oraz jak należy się zachować, kiedy się go słyszy. Wiadomości te ćwiczyliśmy w praktyce. Przedszkolaki dowiedziały się, czym są i jak wyglądają flaga i godło Polski. Poznały również legendę o Lechu, Czechu i Rusie. Słuchały wierszy związanych z tematem tygodnia: „Dom” A. Biernat, „Polska” R. Przymusa, „Barwy ojczyste” Cz. Janczarskiego, „Znak” M. Łuszczak. Rozmawialiśmy o tym, czym jest dom, budowaliśmy domy z figur geometrycznych, oglądaliśmy różne domy na zdjęciach, zastanawialiśmy się, gdzie mieszkają zwierzęta. Przypominaliśmy nasze adresy zamieszkania. Przypomnieliśmy sobie piosenkę „Mój dom”. Na potwierdzenie zdobytych wiadomości dzieci zostały odznaczone „patriotycznymi” medalami.
W kwietniu odwiedził nasze przedszkole prof. Labolek i zapoznawał dzieci z techniką tworzenia lustra oraz sposobami tworzenia biżuterii, a na kolejnych zajęciach z Fundacją Szkatułka przedszkolaki zaznajomiły się z dziedziną sztuki, jaką jest rzeźba i miały okazję popróbować sił w tej dziedzinie.

 

MARZEC

Tematem tego tygodnia ( 8 – 12 marca) była marcowa pogoda. Dzieci poznały przysłowie
„W marcu jak w garncu i dowiedziały się, co ono oznacza. Słuchały wierszy „Zimno – ciepło”, „Marzec” Joanny Kulmowej i „Gdy nadchodzi wiosna” Doroty Gellner. Poznały również rymowankę o wędrującej kropelce. Przypominały sobie nazwy występujących
w okresie przedwiośnia zjawisk atmosferycznych, takich jak deszcz, wiatr, słońce, śnieg, chmury, poznawały oznaczające je symbole graficzne i umieszczały je na tablicy magnetycznej. Rysowały „marcową pogodę”. Bawiły się w zabawę „Wielki garnek pogody”. Uczyły się rymowanki „W lesie”. Oglądały niebo, obserwowały i opisywały pogodę. Rozmawiały też o ubraniach wiosennych i o tym, jak ważna jest troska o własne zdrowie poprzez ubieranie się w sposób dostosowany do pogody. Przyglądając się cebuli, dzieci mogły zaobserwować, co oznacza zwrot „ubranie na cebulkę”. Dzieliły na sylaby nazwy ubrań zimowych. Bawiły się w zabawę „Jakiego ubrania brakuje?”, liczyły ubrania. Starały się poprzez dotyk odróżniać, które przedmioty są ciepłe, a które zimne, i bawiły się w ciepło-zimno. Ćwiczyły samodzielne ubieranie i rozbieranie. Robiły również kalendarz pogody. Słuchały opowiadania „Wędrówka kropelki” T. Kruczka i przekształcały krople według własnej wyobraźni.
Bawiły się w zabawę ruchową „Słonko i deszcz” oraz zabawę dydaktyczną „Ułóż swoją pogodę”. Malowały farbami plakatowymi „Marcową pogodę” na arkuszach w kształcie garnka. Bawiły się na sali gimnastycznej w zabawy ruchowe z piłkami.

W kolejnym tygodniu mówiliśmy o wiośnie: pączkach, kwiatach, powracających ptakach. Dzieci oglądały wierzbowe gałązki z baziami, dotykały ich i opisywały je. Wykonały bazie z kawałków waty doklejanych do narysowanych przez siebie gałązek. Dowiedziały się, że wyrazy kotki i pączki mogą oznaczać różne rzeczy. Uczyły się rozpoznawać ptaki: skowronka, czajkę, bociana, jaskółkę oraz dopasowywać wydawane przez nie odgłosy do zdjęć. Poznały wiosenne zwyczaje: topienie marzanny, chodzenie z gaikiem. Poznały wiersze „Nadejście wiosny” J. Brzechwy, „Kotki marcowe”, „Pączki” J. Kulmowej, „Wiosna idzie” E. Szelburg-Zarembiny. Bawiły się w zabawy „Uciekaj myszko”, „Bocian i żabki”, śpiewały piosenkę „Hej, zielona żabko” i bawiły się przy niej. Rozwiązywały zagadki o wiośnie. Utrwalały posługiwanie się określeniami: na, obok, nad. Poszukiwały oznak wiosny w przedszkolnym ogrodzie. I oczywiście bawiły się.

W marcu przyglądaliśmy się różnym wynalazkom takim jak: rower, samochód, rakieta, telefon, żarówka. Posialiśmy również własne warzywa i kwiaty. Ostatnie dni tego miesiąca zdominował temat Świąt Wielkanocnych. Poznaliśmy tradycje związane z tymi świętami, przyglądaliśmy się z bliska jajku, robiliśmy wielkanocne zajączki i pisanki. Poza tym bardzo zajmowała nas myśl techniczna- konstruowaliśmy z klocków roboty i rakiety.

 

LUTY

Tematem pierwszego tygodnia lutego były zimowe mistrzostwa sportowe. Dzieci poznały nazwy zimowych dyscyplin i sprzętu sportowego, rozmawialiśmy o zasadach bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie, przypomnieliśmy sobie, jak należy być ubranym podczas zabawy na świeżym powietrzu zimą. Dzieci poznały piosenki i wiersze związane z zimowymi zabawami: „Tak się zachmurzyło”, „Bezpieczne zabawy”, „Sanna”, „Bałwan”, „Kto chce jeździć razem ze mną?”. Bawiły się w zabawę „Lodowe figurki”, rozwiązywały zimowe zagadki, układały rytmy. Dokarmiały ptaki w przedszkolnym ogrodzie. Bawiły się razem zabawkami.
W drugim tygodniu lutego rozmawialiśmy o baśniach. Dzieci mówiły o swoich ulubionych książeczkach, ucząc się wypowiadać w sposób zrozumiały dla otoczenia i słuchać, kiedy mówią inni. Poznały piosenki „Bajkowe kraje”, „Krasnoludki” oraz wiersz Z. Dmitrocy „Skąd się biorą bajki”. Brały udział w różnych zabawach o tematyce bajkowej „Raz, dwa, trzy Baba Jaga patrzy”, układanie puzzli, oglądały przedstawienie „ Bajka o leniwym królu”. Poznały historię o Jasiu i Małgosi, Kopciuszku i Kocie w butach. Oglądały książki i szukały w nich znanych bohaterów oraz dobierały elementy charakterystyczne dla niektórych z nich. Poznawały zasady korzystania z książek, potrzebę dbania o nie, przeliczały książki w naszej biblioteczce. Razem z Fundacją „Szkatułka” uczyły się o żabach i ropuchach.
W ostatnim tygodniu lutego realizowaliśmy temat „Razem jest wesoło”.
Bawiliśmy się w zabawę integracyjną „Kto trzyma piłkę?”, „Baloniku nasz malutki”. Utrwalaliśmy zasady zgodnej i bezpiecznej zabawy obowiązujące w naszej grupie. Wspólnie doskonaliliśmy umiejętność przeliczania liczebnikami głównymi. Utrwalaliśmy nazwy pór roku, dni tygodnia i kolorów. Śpiewaliśmy piosenkę „Dni tygodnia” z Margolcią
i misiem. Oglądaliśmy przedstawienie teatralne „Niezwykła podróż”. Ćwiczyliśmy spostrzegawczość w zabawach: „Czego brakuje?” i „Co zmieniło swoje miejsce?”. Bawiliśmy się w zabawy ruchowe: „Wiewiórki i drzewa”, „Zapamiętaj swoją parę” oraz zabawę słownikową „Dokończ zadnie: lubię przedszkole, bo …” Dzieci słuchały wiersza „W pogoni za kwadratem” M. Terlikowskiej. Wyszukiwały przedmioty, zabawki w kształcie kwadratu. Podawały pomysły, z czym kojarzy im się kwadrat – „burza mózgów”. Następnie rysowały kredkami „wesołe kwadraty” – zmieniały figury w „coś” według własnej wyobraźni.